【中英文歌詞】Theme of King JJ(冰上的尤里插曲)by 梅林太郎 ft. Linus Norda

Theme of King JJ

2016 年全球爆紅動畫 Yuri!!! on ICE / 冰上的尤里中的插曲、算是其中 JJ 的角色歌。這首歌沒別的,就是神煩。外加有點勵志。

JJ,全名讓雅克 · 勒洛瓦(Jean-Jacques Leroy,"Leroy" 有國王之意)簡稱嘰嘰。冰上與地表最煩的男人無誤。不過說真的,來自爆棚自信+鑽石級意志力的神煩也沒什麼不好?

敢自稱折翼天使敢把天王當自己代名詞的男人,他的神煩其實某程度上是他媽的值得尊敬的。

日本唱片公司一如既往地版權很嚴,一般 YouTube 上是不會放音源的。可以 go by: Full Song here / 完整試聽按我  or buy on Apple Music

Theme of King JJ
Lyrics: sugar me
Chinese translation: Mojipi

Now I rule the world
哥現在稱霸世界

And the starry sky spreading above…
頭上那片耀眼的天空屬於哥
-----

I'll never give up even the night should fall
就算夜幕降臨哥也永不放棄

Always do my best
總是全力以赴

I look in the mirror the king looks back at me
每當照向鏡子,哥都看見天王在微笑
-----

I can rule the world JJ just follow me
哥稱霸世界,JJ,跟隨哥就對了
(按:中間這個莫名其妙的 JJ 感覺是作詞者不知道要怎麼塞那兩個音節的旋律就順手拿來填充。)

I will break the wall now look at me
哥將打破壁壘,注視著哥吧!

Fools or even wise aren't the enemies
蠢蛋或甚至天才都不是對手

This is who I am just remember me
這就是我,記住我

I'm the king JJ no one defeats me
我是無人匹敵的王者 JJ

This is who I am, baby, just follow me
這就是我,寶貝,跟隨我就對了
-----

(He owns the world)
(他坐擁全世界)

(And all the beauties in his hands)
(所有榮耀都在他手)
-----

Now I can reach the stars
哥有能力摘星

And I will show you how
現在就要證明給你們看
-----

Whenever you feel stand alone, never shed a tear
無論何時你感到孤單,都絕不要掉淚

If you always smile on face, you'll make it through the rain
因為只要戴上笑容,就能撐到雨過天青
-----

I'll never give in how high the mountains rise
就算峻嶺聳立哥也永不妥協

Keep looking ahead
總是向前看

I look in the mirror the king looks back on me
看向鏡裡,哥只看見天王在微笑
-----

I can change the world JJ just follow me
哥可以改變世界,JJ,跟隨哥就對了

Catch me if you can and look at me
趕得上你們就來吧,記得只注視著哥

I'm brave enough to fight the enemies
哥勇敢無懼、直面對手

This is who I am just remember me
這就是我,記住我

I'm the king JJ no one can stop me
我是勢無可擋的王者 JJ

This is who I am baby just follow me
這就是我,寶貝,跟隨我就對了
-----

(He's on the top)
(他登峰造極)

(On the whole universe)
(稱霸全宇宙)
-----

Now I can be the star
哥就是那巨星

And I will show you how
哥會證明給你看

I'll never give up even the night should fall
就算夜幕降臨也永不放棄

Always do my best
哥總是全力以赴

I look in the mirror the king smiles at me…

每當照向鏡子,哥都看見天王在微笑

Comments

Popular posts from this blog

【中英日文歌詞】僕が死のうと思ったのは / 我也曾想一了百了 / The Reasons I Wanted to Die by amazarashi ft. 中島美嘉 - Lyrics